زومیت

زومیت | اخبار فناوری

زومیت

زومیت | اخبار فناوری

دیوارپوش

دیوارپوش های پلاستیکی


پوشش دیوارپوش ماربل شیت بسیاری از ما بارها اصطلاح دیوارپوش را شنیده ایم و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دیوارپوش واقعا به چه معناست. در این مقاله می خواهیم به طور کامل در مورد این محصول صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی در مورد دیوارپوش ها در اختیار شما قرار دهیم. در گام اول می خواهیم در مورد تعریف این محصول بیشتر صحبت کنیم.

به طور کلی دیوارپوش ها نوعی از دیوارپوش ها هستند که می توانند برای تزیین دیوارهای منزل یا محل کار خود استفاده شوند. دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که در ادامه توضیح خواهیم داد.


امروزه از آنجایی که تکنولوژی بسیار گسترش یافته است، ابزارهای زیادی برای طراحی این محصولات وجود دارد که باعث می شود گزینه های زیادی برای تزیین دیوارهای ساختمان خود داشته باشید.


دیوارپوش پی وی سی:

پی وی سی نوعی پلیمر ترموپلاستیک است که در سال های اخیر به عنوان یکی از پرمصرف ترین محصولات پتروشیمی شناخته شده است. که جایگزین مصالح ساختمانی مانند چوب، سیمان، سفال و خشت شده اند و در طراحی دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارند. بیش از نیمی از PVC ها در صنعت ساختمان استفاده می شود.

دیوارپوش های پی وی سی برای دیوارها و سقف های کاذب استفاده می شوند و قابل اجرا هستند. دیوارپوش های پلاستیکی یکی از ضروری ترین عناصر در زیبایی دکوراسیون داخلی هستند که اگر به درستی و با توجه به طراحی داخلی خانه و محیط کار انتخاب شوند، فضایی زیبا و آرامش بخش را ایجاد می کنند. استفاده از دیوارپوش های پلاستیکی برای رنگ آمیزی، پوشش و تعمیرات سالانه و همچنین صرفه جویی در هزینه های اضافی ساخت راه حل خوبی است.

با توجه به توضیحات ارائه شده در مورد این محصول و ویژگی های آن، دیوارپوش های پلاستیکی در صورت عدم تماس مستقیم با مشعل یا اجسام نوک تیز آسیبی نمی بینند و نیازی به تعویض و تعمیر ندارند. به علاوه این دیوارپوش ها از انتقال سرما و گرما جلوگیری کرده و نقش مفیدی در صرفه جویی در مصرف انرژی دارند.یکی از نکات جالبی که در مورد دیوارپوش های پلاستیکی باید بدانید این است که کانال کشی، تاسیسات مختلف برقی و مکانیکی و سیم کشی های اضافی که برای محیط خانه، به خصوص محیط کاری که از این نوع استفاده می شود، نامرتب و نامرتب به نظر می رسند و وسایل بیشتری را پوشش می دهد. ، پوشش هایی ایجاد می کند به گونه ای که بین دیوار و پی وی سی شکاف ایجاد می شود که تمام سیم ها در پشت دیوار قرار می گیرند. طراحی خاص این دیوارپوش های پلاستیکی به فضای مربوطه هارمونی و زیبایی می بخشد.


کاربردهای دیوارپوش پلاستیکی عبارتند از:

سقف کاذب پی وی سی

کف چوبی

پنجره های دو جداره

پریزهای دیواری

پوشش کف


کاربردهای دیوارپوش پلاستیکی:

گستره و تنوع استفاده از دیوارپوش های پلاستیکی به حدی است که در ساختمان ها و محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دیوارپوش های پی وی سی را می توان در ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی، اتاق های انتظار اداری، لابی هتل ها، ویلاها، رستوران ها، استخرها، بیمارستان ها، سرویس های بهداشتی، اتاق کنفرانس، کارخانه ها، شرکت ها و ... مورد استفاده قرار داد. همچنین در طراحی قسمت های مختلف خانه از جمله: طراحی اتاق نشیمن، اتاق خواب، ورودی و خروجی، اتاق نشیمن، سقف، سرویس بهداشتی استفاده می شد.


نصب روکش پلاستیکی دیوار:

یکی از گزینه هایی که باعث محبوبیت بیشتر دیوارپوش های پی وی سی شده است این است که در گروه دیوارپوش ها قرار می گیرند که به راحتی نصب می شوند و بر روی انواع سطوح قابل نصب هستند، به طوری که دیوارپوش های پی وی سی روی هم لیز خورده و بر روی آن ثابت می شوند. دیوار به دو صورت به دیوار ثابت می شوند: دیوارهای گچی و صاف عموماً با مته پنوماتیک ثابت می شوند اما اگر دیوار سنگی یا صاف نباشد با پیچ به دیوار ثابت می شوند.دیوارپوش های پلاستیکی به سه دسته تقسیم می شوند:

از جمله: روکش شده، ساده و چاپ شده، همه در دسترس و با توجه به کارایی و کاربرد استفاده می شود.


انواع دیوارپوش پی وی سی:

دیوارپوش سه بعدی پی وی سی:

این نوع دیوارپوش بیشتر جنبه تزئینی طرح دار دارد و برای محیط های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی، محیط هایی مانند: مکان های مختلف منازل (اتاق خواب، تالار پذیرایی)، مکان های تفریحی، ادارات استفاده می شود.

دیوارپوش پی وی سی زیر دو نوع است یکی هولوگرام چسبانده شده مانند چسب و با ایجاد لایه محافظ به صورت دیوارپوش اپوکسی نصب می شود و دیگری طرح سه بعدی قابل اجرا بر روی گچ، پلاستیک و مخمل. .

ویژگی های روکش دیوار پی وی سی سه بعدی:

سبک، نصب آسان، فضای کافی برای پوشش سیم ها، تغییر چینش قطعات پی وی سی، مقاوم در برابر رطوبت، خاصیت ارتجاعی بالا، عایق حرارت، سرما و صدا، قابل شستشو با مواد شوینده.

دیوارپوش های سه بعدی به سه دسته چرم، بتن و اپوکسی تقسیم می شوند

چرم : همانطور که از نامش پیداست چرم است و در زیر آن از فوم سرد برای ایجاد حجم در دیوارپوش استفاده شده است این دیوار در مقایسه با سایر محصولات سه بعدی زیباتر است اما قیمت آن بیشتر است.

اپوکسی: دیوارپوش اپوکسی سه بعدی از فوم سرد برای حجم دهی استفاده نمی کند، یعنی حجم ندارد و فقط از تصاویر سه بعدی استفاده می شود.

بتن : این دیوارپوش از بتن ساخته شده است که می توان از انواع رنگ ها استفاده کرد، اگرچه بتنی است، وزن آن سبک است و با چسب یا بانداژ ثابت می شود._پوشش 

  



دیواری با روکش پی وی سی:

دیوارپوش های با روکش پی وی سی در ضخامت ها و طرح های مختلف که دارای لایه های متعددی از جمله: آستر، لاک و پی وی سی می باشد. این دیوارپوش ها به قدری منعطف هستند که می توان آن ها را به اشکال و طرح های مختلفی ساخت که قابل شستشو و ضد باکتری هستند.


دیوارپوش پی وی سی مهر یا چاپ شده:

دیوارپوش های پی وی سی استامپ دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی هستند، شما می توانید هر طرحی را که با دکوراسیون داخلی منزل خود مطابقت دارد انتخاب کنید، اما عیب دیوارپوش های پلاستیکی چاپی این است که به مرور زمان و استفاده از مواد می تواند طرح چاپ مواد شوینده روی دیوار را تمیز یا کمرنگ کند. 


ویژگی های دیوارپوش پی وی سی چاپی (استامپ):

100% مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت حرارتی 85 درجه سانتیگراد

در هنگام آتش سوزی قابل اشتعال نیست

انعطاف پذیری بالا

چگالی کم در مقایسه با مواد مشابه

مقاوم در برابر حلال ها و مواد شیمیایی

نخور

عایق عالی در برابر گرما و سرما

عایق صدا

قابل شستشو با پاک کننده های حمام


دیوارپوش PVC مقاوم در برابر ضربه:

یکی از مهم ترین ویژگی های این روکش ها همانطور که از نامشان پیداست مقاومت در برابر ضربه آنهاست که باعث شده از نظر ضعف بر تمامی محدودیت های مکانی غلبه کرده و در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی داشته باشند. ضخامت این نوع دیوارپوش 8 میلی متر و در مکان هایی که رفت و آمد زیاد است و احتمال آسیب دیدن دیوار وجود دارد. استفاده می شود. از این روکش ها می توان برای مکان هایی مانند پارکینگ یا حیاط و ادارات استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای دیوارپوش های پلاستیکی مقاوم در برابر ضربه، هزینه و قیمت پایین این دیوارپوش ها است.بنابراین برای محیط های پر تردد، می خواهید از دیوارپوش استفاده کنید و توصیه می شود دیوارپوش های مقاوم در برابر ضربه را انتخاب کنید.


ویژگی های دیوارپوش ضد ضربه:

دارای خاصیت آب گریز در برابر رطوبت، احتمال کم سوختگی، مقاومت بالا در برابر حرارت و حرارت، تنوع در طرح و رنگ، امکان نصب سریع و آسان می باشد.

پوشش دیوار شیشه ای:

ویژگی که دیوارپوش های شیشه ای را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند، سادگی و جذابیت آنهاست. دیوارپوش های شیشه ای را می توان با سایر دیوارپوش ها در دکوراسیون داخلی نیز استفاده کرد. ضد ضربه است و بیشتر در آشپزخانه استفاده می شود.


دیوارپوش های آلومینیومی:

دیوارپوش های آلومینیومی در رنگ های مختلف موجود می باشد. متداول ترین رنگ ها نقره ای و طلایی هستند. استفاده از دیوارپوش های آلومینیومی تاثیر ویژه ای بر محیط زیست خواهد گذاشت. روش تمیز کردن آن بسیار آسان است، فقط باید سطح دیوار را با حوله تمیز کنید و تمام لکه ها و کثیفی ها از روی آن پاک می شود.


قیمت دیوارپوش پی وی سی:

با توجه به توضیحات ارائه شده لیست قیمت دیوارپوش پلاستیکی کاملا متغیر است. همانطور که می دانید دیوارپوش ها بسته به جنس و نوع طرح قیمت های متفاوتی دارند. به طور کلی می توان گفت دیوارپوش های پی وی سی با توجه به مزایایی که دارند قیمت مناسبی نسبت به سایر دیوارپوش ها دارند. قیمت این دیوارپوش ها بسته به کیفیت نوع متریال به کار رفته در دیوارپوش ها، طرح، رنگ و نوع دیوارپوش ها می تواند متفاوت باشد.

به طور خلاصه دیوارپوش در کرج از رایج ترین انواع دیوارپوش هایی هستند که می توان از آنها در دکوراسیون داخلی استفاده کرد.این دیوارپوش ها برای طراحی دکوراسیون داخلی زیبا و در عین حال شیک هستند و قیمت پایین و مناسبی دارند. و در پول شما صرفه جویی می کنند.


مزایای دیوارپوش PVC:

از ویژگی های دیوارپوش PVC می توان به موارد زیر اشاره کرد: دیوارپوش PVC گزینه مناسبی برای حفظ دیوار است. این دیوارپوش ها از پلاستیک محکم و پی وی سی سخت ساخته شده اند. حال لازم است به برخی از فواید آن اشاره کنیم:

دیوارپوش پلاستیکی سازه را سبک کرده و آسیب های ناشی از زلزله را کاهش می دهد.

دیوارپوش های پی وی سی به قدری منعطف هستند که PVC را می توان روی سطوح منحنی و زاویه دار استفاده کرد.

دیوارپوش های پلاستیکی کاملا ضد آب بوده و برای استفاده در سرویس بهداشتی بسیار مناسب هستند.

تمیز کردن دیوارپوش آسان است، کافی است کثیفی روی آن را با دستمال یا پارچه پاک کنید.

100% ضد خش و بادوام است مگر اینکه اجسام نوک تیز به پوشش دیوار برخورد کنند

مقاوم در برابر حشرات و ضد باکتری است، بنابراین میکروب ها نمی توانند روی دیوارپوش ها تجمع کنند.

دارای عایق حرارت و نور می باشد

دارای عایق صدا و عایق نور می باشد

آنها در طرح های مختلف از جمله رنگ، مدل و شکل ارائه می شوند.

در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی مانند چوب، سیمان، آهن و آلومینیوم، ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

تعمیر و نگهداری این نوع دیوارپوش ضد آسیب هزینه کمی دارد

_ دارای روکش کامل برای تجهیزات ساختمانی شامل: سیم کشی و مکانیکی

دیوارپوش های پلاستیکی از نظر شیمیایی در برابر سایش و آب و هوا بسیار مقاوم هستند

به دلیل وزن سبک از استحکام بالایی برخوردار است

دیوارپوش پی وی سی عمر طولانی تری نسبت به سایر دیوارپوش ها دارد

دیوارپوش پی وی سی وزن سبکی دارد


معایب دیوارپوش PVC:

1- دیوارپوش های پلاستیکی نیز مانند سایر اقلام و محصولات ایرادات خاص خود را دارند که نمی توان گفت 100% بدون عیب و نقص است.یکی از معایب دیوارپوش های پلاستیکی این است که در هنگام آتش سوزی، دیوارپوش های پلاستیکی موادی از خود متصاعد می کنند که می تواند باعث افزایش و افزایش حساسیت دستگاه تنفسی افراد شود و به سلامت شما آسیب برساند.

2_ ترکیبات پلاستیکی به کار رفته در ساخت دیوارپوش های پی وی سی چندان دوستدار محیط زیست نیستند و می توانند برای محیط زیست مضر باشند که بسیار مهم و ضروری خواهد بود. بنابراین مواردی وجود داشته که دوستداران طبیعت با این نوع دیوارپوش ها حد وسط خوبی نداشته و مخالف آن هستند.

3- دیوارپوش های پلاستیکی به تابش مستقیم نور خورشید و تغییرات ظاهری حساس هستند. قرار دادن دیوارپوش های پلاستیکی در معرض نور خورشید برای مدت طولانی ممکن است باعث تغییر ظاهر به خصوص رنگ دیوارپوش ها شده و نوعی محو شدن و تمیزی طرح ایجاد کند.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17 18

11 2 3 4 5 61  2 1 2 1 2 3 4  5 6  7 1  2  3  4  5  6 1  2  3  4  5  6  7  8

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد